På Thielska vill de att man skall betala för fikat två gånger, först i kassan och sedan i insamlingsbössan. Det är nästan så man vill ta de ansvariga i örat.

På Thielska vill de att man skall betala för fikat två gånger, först i kassan och sedan i insamlingsbössan. Det är nästan så man vill ta de ansvariga i örat.

Av någon outgrundlig anledning väljer många museer att hålla stängt på måndagar.
Men man kan ju alltid sätta sig och titta på gamla skärgårdsbåtar – som ju faktiskt är som rena konstverken.



Liljevalchs låter oss få blicka in i Lars Lerins fantastiska bildvärld




Efter regn kommer solnedgång

Idag har morfar och Erland ägnat sig åt åskspaning. Åskan kom till slut och vi var allt lite skraj mellan varven. Men visst var vi tacksamma för det livgivande regnet!





Det är ju helt barockt att inte kungaparet bjuder in oss på en kopp Gevalia, med Skånerost. Men Pressbyrån ställer upp och räddar situationen.

På Lambarfjärden vid Hässelby Strand seglar båtar av det rätta virket. Nära stranden växer detta urgamla träd – som också är av rätt virke.



Katten Estrella vill ha sig en rejäl dusch när sommarhettan blir olidlig.

