Första anhalten för dagen var återigen Ribbersborg. Vi promenerade ut på bryggan och kollade på utbudet.
Det lutar mot smörrebröd, men först framåt kvällen.



Ett litet sällskap intog glass på det lilla strandcaféet. Men då gick måsarna till angrepp!!

Vi hade siktet inställt på Folkets Park. På vägen dit hittade vi några affischer på Kristianstadsgatan. Man behöver inte vara vänster för att bejaka budskapet:

Vi hittade ett superbra Falafelställe lite längre fram. God smak och ett suveränt pris – 35 kr för en extrastor rulle hos Bollen Rullen 25!!

Vi tittade in i Folkets Park. Tänk vad bra att kunna ta med hela familjen dit, och det kostar inte ett rött öre!

När vi promenerade tillbaka mot centrum passerade vi Mazettihuset. Men den som är sugen på choklad får lov att hålla tillgodo med Kultur. Och det är ju inte så pjåkigt!
Obs ögonkakaopaketet längst upp på byggnaden:
